Saving time and damages by augmented docking

Driving trucks always enforces respect and admiration of a lot of people. How can these men and women drive these large vehicles so precisely without getting into trouble? Well, in every day practice they don’t drive so fantastic. You can ask the manager of any logistic centre.  It is quite a challenge for drivers to position (dock) their tractor-trailer combination quickly and accurately at the right loading door, and to avoid damage, which is not always successful.

For our master student Dixon Devisia this was a nice reason to start his master thesis. He wrote an algorithm for a ‘path planner’ that guides drivers at docking and helps avoiding obstacles. This so called augmented (guiding) software works like the rear view camera of a car, but then supplemented with steering advices. Extensive tests at the HAN Automotive Research Laboratory Arnhem (ARLA) and in practice proved the software to perform well not only for tractor-/trailer combinations but also for trucks with trailer, and even for Eco-combis and super-eco-combis (extra-long heavy truck combinations with multiple joints).

It’s only just that Dixon received an 8.8 as the final grade for his valuable work. He may now officially call himself a Master of Science (MSc). Dixon, congratulations and good luck in your career!

 

Dutch Version

Het rijden met trucks dwingt bij veel mensen respect en bewondering af. Hoe kunnen die mannen en vrouwen die grote wagens zo precies besturen, zonder in de problemen te raken? Nou, dat blijkt in de praktijk nog lelijk tegen te vallen. Vraag het maar aan de beheerder van een logistiek centrum. Het is best een uitdaging voor chauffeurs om hun trekker-trailer combinatie snel en tegelijk nauwkeurig bij de juiste laaddeur te positioneren (docken), en schade te vermijden.Dat laatste lukt ook niet altijd.

Voor onze masterstudent Dixon Devisia was dit een mooie aanleiding voor zijn afstudeeropdracht. Hij schreef een algoritme voor een ‘pathplanner’ waarmee chauffeurs worden begeleid bij het docken en ontwijken van obstakels. Deze zogenaamde ‘augmented’ (begeleiding) software werkt zoals de achteruitrijcamera van een personenauto, maar dan aangevuld met stuuradviezen. Uit uitgebreide testen in het HAN Automotive Research Laboratorium Arnhem (ARLA) en de praktijk blijkt dat de software werkt voor zowel trekker-/trailercombinaties als trucks met aanhanger en zelfs voor Eco-combi’s en super-eco-combi’s (extra lange zware vrachtwagencombinaties met meerdere knikpunten).

Terecht ontving Dixon voor dit waardevolle werk een 8,8 als eindcijfer en mag hij zich nu officieel Master in Science (MSc) noemen. Dixon, gefeliciteerd en veel succes in je carrière!