Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Best Practises

Informatie uit het Lookbook geeft†je alvast een idee van de mogelijkheden van de Cultuurbalie.

Lookbook

In dit Lookbook†vind je†voorbeelden van onderzoeken en vraagstukken die de
HAN Cultuurbalie tot een goed eind heeft gebracht. Dit is slechts een selectie uit de
vele succesverhalen.

Music Meeting

Marketingplan: Te weinig kaartverkoop

Geschreven door een student CommerciŽle Economie met als doel de kaartverkoop te laten stijgen. Door het deels gratis karakter van het festival nam het aantal bezoekers de laatste jaren wel toe, maar de inkomsten niet. Het onderzoek spitste zich toe op het wel gaan heffen van een beperkte entree in combinatie met het plaatsen van hekken uit veiligheidsoverwegingen. De onderzoeksrespondenten stonden er niet negatief tegenover en beide veranderingen zijn inmiddels met succes doorgevoerd; de entree-opbrengst en de publieksveiligheid zijn zichtbaar toegenomen.

't Mozaiek

Adviesplan: Naamsbekendheid vergroten

In opdracht van Cultureel en Educatief Centrum ’t Mozaiek in Wijchen hebben studenten van de minor Muziek- en Theater Management een adviesplan geschreven over identiteit en imago van het theater. Een betere kijk op haar imago geeft meer mogelijkheden om met de marketing-communicatie op in te haken, een betere band met de bezoekers te krijgen en mogelijk meer inwoners en anderen naar binnen te krijgen. Uit het onderzoek bleek te weinig kennis bij het publiek over wat ’t Mozaiek nou precies deed. Via social media en guerrilla-acties is ’t Mozaiek opnieuw in de aandacht van het publiek gekomen.