header-foto

Thuis trainen met de online trainingsvideos

Bewegen en sporten is erg belangrijk om je weerstand op peil te houden en fit te blijven. Speciaal daarvoor hebben we een serie thuisoefeningen op ons Youtube kanaal geplaats. Hiermee kun je zolang we onze fitness gesloten hebben thuis lekker aan de slag.

Aangezien het weer de laatste tijd erg aangenaam is, kunnen veel van jullie wellicht in de tuin of ergens anders buiten trainen. Anders kun je natuurlijk ook binnenshuis trainen. Je hebt er niet veel ruimte voor nodig. Met een aantal spullen die bijna iedereen thuis wel heeft liggen kun je de training gemakkelijk wat zwaarder maken. Zo hoef je niet per se dumbells of andere gewichten in huis te hebben.

Je kunt ook altijd nog met de online Qi Gong lessen meedoen!

We geven je nog een aantal tips om rekening mee te houden tijdens het thuis trainen. Veilig sporten is belangrijk!

Wil je meer impact van je training en/of ben je gevorderd

  • Voer de gewichten op en/of 
  • Voer de oefeningen zeer langzaam uit bij de beweging terug (excentrisch). Dat betekent 1 seconde heen bewegen en 5 seconde terug. 
  • Maak meer dan 3 setjes. Bijv. 5 of 6
  • train minimaal 3 keer per week (minimaal 2* per week dezelfde spiergroep)
  • Doe een circuit waarbij je alle oefeningen achter elkaar doet. Train minimaal 30 minuten met steeds 2 minuten rust tussen de circuits.

 

Wil je heel rustig trainen (vanwege blessure of omdat je nog niet zo fit bent)

  • Begin met 2 sets i.p.v. 3 sets per oefening
  • Maak maximaal 10 herhalingen
  • Voer de beweging concentrisch en excentrisch in dezelfde snelheid uit: 1 sec. heen en 1 sec. terug.
  • Gebruik lichte gewichten
  • Houd tussen de oefeningen minimaal 1 minuut rust
  • Doe maximaal 6 oefeningen

Vragen

Heb je vragen over het thuis trainen? Mail ons dan gerust op seneca.fitness@han.nl.

Afspraak maken