Inloggen op de HAN-systemen en de HAN databanken verandert per 26-2-21

Inloggen op de HAN-systemen verandert  per 26 februari a.s.: inloggen met je HAN-account maakt - in de meeste gevallen - plaats voor inloggen met je HAN-mailadres. Dit gaat gelden voor toegang op laptops, pc en op VM Ware. Maar ook voor het inloggen op veel gebruikte programma’s als e-HRM, Alluris en Microsoft 365.

 

Daarnaast geldt dit ook voor het gebruik van de HAN databanken!!! Houdt hier a.u.b. rekening mee.

 

Let op : het HAN-account verdwijnt dus nog niet volledig. Enkele sites, zoals Insite, Alluris, Work en het HAN-account portal, gebruiken voorlopig nog wel het HAN-account. Inloggen met pincode op je windows 10 Laptop verandert niet.

Waarom gaan we het inloggen aanpassen?

•             Herkenbaarheid: omdat we werken met zowel interne als externe contacten, is het belangrijk dat wij goed herkenbaar zijn via ons e-mailadres. Een student of medewerker die is aangemeld met vwxyz@student.han.nl of abcde@han.nl is niet te herkennen, terwijl jj.janssen@student.han.nl of jan.janssen@han.nl beter herkenbaar is.

•             Eenvoud: door de coronapandemie vinden veel contacten online plaats en nemen studenten en medewerkers ook deel in Microsoft Teams sessies buiten de HAN. Zij worden vaak uitgenodigd op hun HAN-mailadres, maar kunnen niet deelnemen omdat ze niet herkend worden met hun HAN-account.

•             Duidelijkheid: tenslotte wordt bij het inloggen in bepaalde systemen vaak gevraagd om een e-mailadres als identiteit. Binnen de HAN betekent dit het invullen van het HAN-account en dat zorgt nog wel eens voor misverstanden.

Waar moet je eventueel rekening mee houden?

•             Als je een HAN-laptop met Windows 10 hebt, moet je bij voorkeur opnieuw inloggen met je HAN-mailadres en bijbehorende pincode of wachtwoord.

•             Maak je op je laptop gebruik van OneDrive, dan moet je hier mogelijk opnieuw inloggen. Controleer vervolgens of het synchroniseren nog goed gaat. In deze handleiding lees je meer.

•             Outlook/Teams/Word etc. op je laptop zullen van de aanpassing geen probleem moeten ondervinden. Het kan zijn dat je daar toch even opnieuw moet inloggen, mocht je geen mail of Teams zien.

•             Als je gebruik maakt van OneNote op je laptop, koppel dan je OneNote Notitieblokken opnieuw. In deze handleiding lees je meer.

•             We verwachten dat de Microsoft Authenticator app goed blijft functioneren. Zo niet, check dan de handleiding. Gebruik je SMS als twee factor authenticatie, dan hoef je niets te doen.

Dit zijn de belangrijkste aanpassingen waar je rekening mee moet houden. Heb je een vraag over deze wijziging? Mail of bel naar onze servicedesk via ask@han.nl of via (024) 353 16 66.