Zodra je onderzoek van start is gegaan, wil je dat natuurlijk laten weten aan belanghebbenden. Via Han.nl creëer je eenvoudig een webstek waarnaar je kunt verwijzen. Naarmate je project vordert, vul je ook de informatie aan.
Je hebt een goed beeld van de communicatieve verplichtingen van de subsidieverstrekker en je weet wie geïnteresseerd is of zou moeten zijn in je project. Vergeet vooral de (toekomstige) professional niet.
Je sparringpartner
De adviseurs van Marketing en Communicatie helpen je graag op weg. Stuur een e-mail naar de communicatieadviseur van je academie.
Stappen
- Bedenk samen met je communicatieadviseur voor wie de informatie precies bedoeld is
- Bepaal met je communicatieadviseur welke informatie je online wilt verspreiden, nu en straks
- Bedenk een korte en herkenbare titel voor je project en denk daarbij aan vindbaarheid in Google
- Lever broninformatie aan en wacht op een eerste tekstversie
- Zoek of maak alvast de eventuele bijlagen die je als pdf beschikbaar wilt stellen
- Review de eerste tekstversie en let daarbij op inhoud. De stijl en toon wordt bepaald door de HAN huisstijl
- Zet de puntjes op de i in de tweede tekstversie en geef je akkoord op plaatsing. Een web redacteur gaat voor je aan de slag
- Test samen met je communicatieadviseur of alles naar wens is
- Vraag je communicatieadviseur om een verkort webadres (re-direct)
- Spreek af wanneer je een 1e update wilt geven over resultaten in een nieuwsbericht
Let op
- Maak onderscheid tussen zakelijke en statische informatie voor de duur van het project en nieuwsberichten waarmee je tussentijdse updates wilt geven
- Wil je meer interactie tussen betrokken partijen faciliteren? Vraag je communicatieadviseur dan naar de mogelijkheden van een weblog, aanvullend op HANNL
- In de beeldbank van de HAN weet je communicatieadviseur vaak uitstekende foto’s te vinden ter illustratie van je project. Of check voor rechtenvrij materiaal pixabay.com
- De projecttitel bevat idealiter veelgebruikte zoekwoorden rondom dit onderwerp (denk aan Google) en is kort zodat je het ook kunt gebruiken als hashtag op sociale media en in een verkort webadres. Bijvoorbeeld #slimmetitel en www.han.nl/slimme-titel
Resultaat
Je project is online vindbaar via Han.nl.
Volgende stap
Hoe publiceer ik mijn kennisproduct online?
Contact
Neem contact op met de adviseurs van Marketing Communicatie en Voorlichting (MCV).